//
you're reading...
kobi

KOBİ’lerin Sosyal Medyayla İmtihanı

social-media-luxury-consume

Önce üretim evet, önce satış evet, sonra sosyal medya hayır. Neden mi? Çünkü günümüz dünyasında sosyal medya, bizim ürettiğimiz malı/hizmeti alan ve alacak müşterilerimize dokunacağımız gerçek bir sanal karumdur hatta bir agoradır yani sadece ticaretin yapılmadığı aynı zamanda kişilerin biraraya geldiği, diğeriyle tanıştığı, toplumsal konuların tartışıldığı, trendlerin belirlendiği, mallar-hizmetler ve her türlü olay hakkında deneyimlerin aktarıldığı bir ortamdır. İnternet icat edilip mertlik bozulmadan çok önce bir tüccar, iş sahibi ya da girişimci olduğumuzu düşünelim. O dönemde agorada bulunmak nasıl işimizi ivmelendirecektiyse şu dönemde de sosyal medyada bulunmak işimizin ivmelenmesi, doğru noktaya ulaşması, sağlıklı büyümesi ve daha uzun soluklu olması adına tek kelimeyle ‘gerekli’dir.

 

İşin üretim tarafında olanlar için garip gelebilir bu söylediklerim. “Agora” tamam da sosyal medya nasıl olur da böyle bir öneme sahip olur. Üstelik bu platformlardan doğru dürüst satış bile yapamıyorum diyenler olabilir. Evet, doğru satış yapamıyorsunuz henüz -çok kısa bir süre sonra bu da değişecek- ama ürününüzün/hizmetinizin kullanıcılarının, müstakbel alıcılarının istekleri, tercihleri hakkındaki konuşmalarını dinleyebileceğiniz, bu konuşmaya dahil olabileceğiniz, marka elçilerinizle tanışabileceğiniz, marka elçileri oluşturabileceğiniz en uygun habitattır şu an sosyal medya.

 

Bunu net bir şekilde gördükten sonra ise başka bir kritik nokta çıkar karşımıza algılamamız gereken; günümüz agorası diyebileceğimiz sosyal medyada elimizi kolumuzu sallayarak yürümek orada var olmak anlamına gelmeyecektir. Afilli giyinmişseniz, mallarınız janjanlıysa en fazla vay ne şıkmış der insanlar o kadar. Siz orada neden var olduğunuzu, oradakilere ne gibi değerler katabileceğinizi açıklamadığınız taktirde agora ahalisi kendini aktarmanın doğru yöntemlerini bulmuş diğer satıcılarla ve mallarıyla ilgilenmeye devam edeceklerdir.

 

Sosyal medyada bulunması en elzem olan, sanal agorada kendini göstermesi, alıcıların değişen istek ve beğenilerini gözlemlemesi, diğer satıcıların aksiyonlarını analiz etmesi şart olan işletmeler, ekonominin dinamosunu oluşturan KOBİ’ler, bu noktada sıkıntı yaşamakta olduklarını aktarmakta. Evet, birçok imkanları özellikle de insan kaynakları kısıtlı olan KOBİ’ler ne yazık ki sosyal medyayı yapılması gerekenler listesinin en altına atmakta hatta, yemeğin bu malzeme olmadan tam anlamıyla lezzetini bulmayacağını bilmelerine rağmen, bazen acil alınacaklar listesinden bu malzemeyi çıkarmak zorunda kaldıklarından yakınmakta.

 

Bilgisayarımın başına geçip bu yazıyı yazmaktaki amacım işte tam da bu noktada hayır demek! Sosyal medyayı öncelikler listenizden çıkarmanıza gerek yok. Sadece biraz planlama yapmanız, stratejinizi oluşturmanız gerek. Bundan sonra doğru sosyal medya yönetim aracınızı seçip minumum zaman ve minumum maliyetle agoradaki müşterilerle sohbetlere katılmaya, alıcılarınızla buluşmaya ve markanızın uzun soluklu olmasına katkıda bulunacak ilişkiler kurmaya başlayabilirsiniz.

 

*Bundan sonraki yazım KOBİ’lerin oluşturmaları gereken sosyal medya stratejisi ve bu sanal agorada nasıl var olacakları üzerine olacak. Çaylarınızı yudumlarken keyifle okumanızı dilerim.

“İyi şeyler sadece dilemekle olmaz , Onlar için bir şeyler yapmalısınız. “Bülent Kutlu; CEO, Mobil Anons

 

 

 

 

 

 

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: